een rij klanten

Inspiratiedag … heb je er nieuwe klanten of meer collega’s bij?

De afgelopen weken ben ik bij bijeenkomsten geweest van producenten van het eten van Nederland. Voor mij is zo’n inspiratiedag fantastisch en het maakt me trots om te zien waar iedereen mee bezig is.

Dat zou de consument eens moeten zien!Ester van Boerenfluitjes

Wat krijgt de consument ervan mee?

Wat ik zo jammer vind, is dat ik er zo weinig van zie wanneer ik als consument op social media kijk, of wanneer ik een artikel in de krant lees. Hoe kom ik, als consument, dit soort dingen te weten wanneer er alleen onderling over wordt gepraat binnen de agrarische sector?

Ik moest hier weer aan denken toen ik deze tekst las in de Nieuwe Oogst, over een campagne:

Maar wat is de impact, die dit bij mijn buurvrouw teweegbrengt? Boeren en sectorgenoten zijn trots en geraakt dat een collega op zo'n positieve manier in de krant staat, maar geeft het mijn buurvrouw net zo'n goed gevoel? Ik denk dat de werkelijke impact van zo'n campagne op een burger klein is. Je moet dus goed beseffen voor wie je die maakt. Soms zijn ze te veel gericht op een goed gevoel bij de boer zelf.'  Nieuwe Oogst

Het kwam per ongeluk voorbij omdat in het hele artikel een zoekwoord stond dat ik volg. Ik heb namelijk bewust geen abonnementen op vakbladen. Voor mij is het belangrijk om te zien wat ik als consument en geïnteresseerde voorbij zie komen, dus buiten de vakbladen. Welke sectoren zijn sterk en waar hoor je nooit wat van.

“Na zo’n inspiratiedag, heb jij dan meer klanten of collega’s?”

Ik kom zelf, als blogger niet veel op bijeenkomsten van bloggers. Belangrijker vind ik het om met mijn doelgroep in contact te komen. Aan de ene kant zijn dat de producenten van het eten van Nederland en aan de andere kant de consumenten. Ik moet zeggen dat, dat best een grote stap uit mijn “comfortzone” is. Doodeng kan zo’n dag zijn. Je staat tussen een groep mensen die elkaar vaak allemaal al kennen en die jou bekijken met een blik van, wie is dat nu weer. Maar het doorzetten is het ’t waard. Ik kom mensen tegen van wie ik dingen leer en voor wie ik wat kan betekenen.

Meer klanten of collega is ook een kreet van zo’n bijeenkomst. Ik sprak een fruitteler en hij vertelde dat hij na een inspiratiedag meer collega’s erbij had gekregen in plaats van klanten. Dit was voor mij een ware eye-opener. Dat zou ik op een dag met gelijkgestemden niet hebben ontdekt. Dat het uit je “comfortzone” stappen doodeng kan zijn wist je vast wel, maar dat je er ook veel van leert is voor mij iedere keer weer een ontdekking.

Welk onbekend terrein heb jij betreden?

 

Welke stap heb jij onlangs gezet? Bereik jij jouw doelgroep of heb je inderdaad weer meer collega’s erbij in je netwerk? Doe eens gek, stap uit je comfortzone en laat je gezicht zien op een plek waar mensen je niet verwachten en ga het gesprek aan. Durf!!

Ik vind het leuk om te horen wat je gedaan hebt en wat je geleerd hebt.

 

Lokale voedselproducenten, laat je zelf zien!

Geef een reactie